Passa al contingut principal

Què necessitem?

El/la coordinador/a ha de dinamitzar, organitzar i prendre decisions a l'entorn del projecte, aquesta feina pot ser compartida per una comissió. El projecte didàctic ha de reflectir els objectius i les estratègies per aconseguir-los. Amb el projecte fet, aconseguir l'aprovació del consell escolar i la col·laboració d'altres professors o d'altres persones vinculades al centre: AMPA, familiars, avis, etc.

Quant al terreny, si el centre educatiu no compta amb un espai adient, es pot acotar un espai, rodejar-lo amb un mur i emplenar-ho amb terra. També es pot treballar en jardineres i en taules elevades que faciliten el treball als alumnes amb dificultats motrius.

Tenir aigua a l'hort pot ser tan senzill com aprofitar les fonts i mànegues que tinguem als patis escolars o anar a un millor aprofitament del recurs amb el reg per gota a gota. Aquest tipus de reg, a més d'estalviar aigua, facilitarà el reg durant els períodes de vacances.

Quant al finançament, estarà en relació amb les condicions inicials del projecte i el tipus d'hort que vulguem dur a terme. En qualsevol cas, caldrà comprar planter, llavors, eines i adobs naturals. Un projecte compartit entre diferents escoles pot abarati costos. Fer compost a l'escola i elaborar els plaguicides amb mètodes naturals també contribuirà a reduir-los. Així i tot, caldrà preveure un pressupost que pot ser compartit entre escola i AMPA sense descartar demanar ajuts a les administracions.

Els coneixements bàsics de l'hort es poden anar aprenent. Cal una mica de sentit comú, observació i prendre nota dels errors. Poden cercar col·laboradors amb experiència, avis i pares que tinguin o hagin tingut relació amb les tasques agrícoles i tenim a l'abast un bon nombre d'experiències d'altres centres, guies i llibres.

Una guia molt complerta que podeu consultar és la de l'Ajuntament de Barcelona.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Què és un hort ecològic?

Un hort ecològic té com a finalitat aconseguir els productes de forma natural sense trencar l'equilibri amb la natura, essent al màxim respectuosos amb el medi ambient. Les característiques principals són: 1. Rotació de cultius: permet l'aprofitament de tots els nutrients del sòl i limita el desenvolupament de les plagues. 2. Associacions favorables i desfavorables: algunes plantes s'influencien mútuament de forma positiva, ja sigui atraient insectes que afavoreixen la pol·linització, allunyant plagues, etc. 3. Mètodes biològics de control de plagues: es poden fer servir polaritzacions d'extractes de plantes i i nfusions que ens ajudaran a la prevenció de plagues. En qualsevol cas, és impensable l'ús de productes insecticides no només per raons mediambientals, sinó també per raons de seguretat de l'alumnat. 4. Fertilització: es poden fer servir adobs orgànics d'origen animal, així com els procedents del cultiu de lleguminoses i del compostatge.

Associacions favorables i desfavorables

Rotació de cultius