Quant al terreny, si el centre educatiu no compta amb un espai adient, es pot acotar un espai, rodejar-lo amb un mur i emplenar-ho amb terra. També es pot treballar en jardineres i en taules elevades que faciliten el treball als alumnes amb dificultats motrius.
Tenir aigua a l'hort pot ser tan senzill com aprofitar les fonts i mànegues que tinguem als patis escolars o anar a un millor aprofitament del recurs amb el reg per gota a gota. Aquest tipus de reg, a més d'estalviar aigua, facilitarà el reg durant els períodes de vacances.
Quant al finançament, estarà en relació amb les condicions inicials del projecte i el tipus d'hort que vulguem dur a terme. En qualsevol cas, caldrà comprar planter, llavors, eines i adobs naturals. Un projecte compartit entre diferents escoles pot abarati costos. Fer compost a l'escola i elaborar els plaguicides amb mètodes naturals també contribuirà a reduir-los. Així i tot, caldrà preveure un pressupost que pot ser compartit entre escola i AMPA sense descartar demanar ajuts a les administracions.
Els coneixements bàsics de l'hort es poden anar aprenent. Cal una mica de sentit comú, observació i prendre nota dels errors. Poden cercar col·laboradors amb experiència, avis i pares que tinguin o hagin tingut relació amb les tasques agrícoles i tenim a l'abast un bon nombre d'experiències d'altres centres, guies i llibres.
Una guia molt complerta que podeu consultar és la de l'Ajuntament de Barcelona.
El/la coordinador/a ha de dinamitzar, organitzar i prendre decisions a l'entorn del projecte, aquesta feina pot ser compartida per una comissió. El projecte didàctic ha de reflectir els objectius i les estratègies per aconseguir-los. Amb el projecte fet, aconseguir l'aprovació del consell escolar i la col·laboració d'altres professors o d'altres persones vinculades al centre: AMPA, familiars, avis, etc.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada